Техническа информация
Допълнителна информация
Здравейте! Продавам семейния ни автомобил VW Passat B8, комби, с дата на първа регистрация 27. 07. 2015 г. Моделът се произвеждаше до 2023 г. , когато бе заменен от сегашния. Лично закупих автомобила на 28. 07. 2020 г. от Германия и го докарах на ход по повод предстоящото раждане на дъщеря ми. Към момента на покупката беше на 135 000 километра и беше обслужван в представителство на VW в Дюселдорф. Откакто е при мен в България, автомобилът е съхраняван само в гараж първоначално подземен паркинг, а от декември 2022 г. в индивидуален гараж. Обслужвал съм го само и единствено в официалното представителство на марката - Порше София - Юг в кв. Овча купел. Историята и километрите на автомобила са напълно проследими и доказуеми от безупречно водената сервизна книжка. Автомобилът е поддържан безкомпромисно. Всяка година на около 10 хиляди километра е сменяно масло и филтри, въпреки указанията на производителя това да се прави на всеки 30 хиляди километра. Откакто е в употреба, автомобилът се кара с Castrol Long Life III Professional специално за дизел с DPF филтър. Сменяни са горивен филтър и спирачна течност, както е по книжка. Всяка година е обслужван панорамният покрив почистване на отводняването, смазване и проверка. Всяка година е правена инспекция и е имал т. нар. гаранция за мобилност. Автомобилът е с най-надеждната автоматична трансмисия на марката DSG DQ250, 6-степенна, с т. нар. мокър съединител , тъй като двата съединителя са в маслена баня, а това удължава живота и намалява триенето. В Порше Юг ми бяха казали, че ако се сменят маслото и филтрите на кутията по предписание, не се очакват ремонти и аварии (естествено важно е задкормилното устройство). В тази връзка маслото и филтрите на кутията са сменяни по предписание на всеки 60 000 километра. Два пъти е правена смяна в Германия преди да я взема аз и веднъж съм я сменял в Порше Юг преди да направи 180 хиляди. В края на 2020-та година ми се стори, че свири ремък. Четох, че в производството са влагани два вида ангренажни ремъци Дайко или Гейтс , като за единия от тях има случаи на аварии. Оставих я в Порше Юг . Палиха я и слушаха няколко дни, но накрая реших да не поемам излишни рискове и смених ангренажа с оригинален комплект с всички ролки и оригинална интелигентна водна помпа (поетапно увеличава охладителната течност според работата и нуждите на двигателя). Този ремонт беше в Порше Юг януари 2021 г. на около 140 хиляди километра. Принципно ремъкът прави 210 хиляди километра по книжка. Освен този ремонт, веднъж съм сменял задни дискове с накладки и предни накладки. Правих и един ъпдейт на софтуера на таблото, 2020 г. след като я докарах, защото се нулираха сами часът, датата и километрите от последното засичане. Сега през септември 2025 г. се повреди заводската мултимедия Discovery Pro. В Порше Юг не можаха да я оправят със софтуерен ъпдейт, не направиха такъв, а ми предложиха нова същата (модел 2015 г. ) за 6 000 лева, която реално технологично е доста стара и беше неразумно предложение. За 1600 лева я смених с премиум афтърмаркет андроид мултимедия с 8 GB рам, мощен процесор и собствено охлаждане. Освен всичко друго, новата мултимедия позволява безжичен Car Play и Android Auto, нещо което оригиналната нямаше. Има опция за възпроизвеждане на клипове, филми и друго съдържание от флашка, поставяне на сим карта за собствен интернет и т. н. Използвах случая да сложа заедно с нея и OEM камера за задно виждане, интегрирана в емблемата на вратата на багажника скрита от мръсотия, подаваща се само при движение назад. Пазя и старата мултимедия, с емблемата и т. н. Пазя оригинален комплект текстилни стелки от Германия, които замених с гумени легени , включително и в багажника. Оригинално дойде с компресор и някакъв спрей, вместо резервна гума и крик, но аз я оборудвах, така че сега си има резервна гума и крик. Има два комплекта гуми и алуминиеви лети джанти така си беше от Германия. Едните са типичните за марката оригинални V-spoke, а другите са афтърмаркет, но също прилични. Летният комплект, който преобладаващо ползвам е Continental EcoContact 6 и 5, а зимният Debica, която се държи доста прилично. Гумите са ОК, не се налага смяна. Самата кола принципно е средното ниво на оборудване Comfort line , но с много допълнително опционално оборудване и с по-малко пиано лак. Започвам от предницата на автомобила, за да не пропусна нещо. Колата е с adaptive cruise control (т. нар. дистроник) сама поддържа скорост и разстояние спрямо намиращия се отпред автомобил до скорост от 160 км/ч. Благодарение на радара има и front assist предупреждава при рязко намаляване на скоростта или спиране на автомобила отпред, включително спира аварийно сама. Колата с най-високото към ония момент ниво на фаровете LED матрични, красиви дневни лед светлини и специално търсих тогава да е с dynamic light assist. Фаровете не само завиват, но и светлинният сноп се адаптира спрямо трафика и нуждите, осветява табели и знаци, автоматично регулира височината, сменя къси/дълги и т. н. страхотни фарове, мисля даже, че са по-добри от на новия ми автомобил (2021 г. ), с който го замених преди дни и заради който го продавам. Колата е с безключово палене и безключово отключване/заключване. Има пера за смяна на предавките от волана, който е и мултифункционален. Самата скоростна кутия поддържа и ръчен режим за превключване. Има тризонов климатроник - за двамата пътници отпред и отделно за пътниците отзад. Разполага с 220 волта контакт (шуко) в конзолата към задната седалка. Седалките са Ergo Comfort текстилни, но ергономични и много удобни. Шофьорската е с електрическо регулиране, надуваща се лумбална опора и масаж. Двете седалки отпред са с подгрев с три степени. Стъклата са електрически и фабрично тонирани, като задните са затъмнени. Има електрическа панорама с електрическа щора. Отделно афтърмаркет от Германия поръчах щори за отзад, които са много удобни за малки деца. Багажникът е електрически, като може да се отвори с движение на крака под задната броня, което позволява да се отвори дори и ръцете да са заети. Вероятно пропускам нещо, но и това не е малко. Причината за продажбата е преминаване към електрически автомобил, който вече пристигна.

























